סקרי תחבורה ציבורית
- כללי
התחבורה הציבורית מעמידה לרשות הציבור כלי תחבורה המורשים על ידי משרד התחבורה ופועלים ברובם בקווים מוגדרים כמו רכבות, אוטובוסים ומוניות שירות ובחלקם בנסיעות לפי ביקוש הלקוח כמו מוניות מיוחדים – "ספיישל". כיום מתפתחים אמצעי תחבורה חדשים המסתמכים על רשתות המידע ומציעים תחבורה בה המשתמש אינו בעלים של כלי הרכב, אלא שוכר אותו לצורך נסיעה מסויימת או לפרק זמן קצר כמו: Car2go, Uber ועוד יישומים שמאפשרים תחבורה שיתופית.
- סקרי תחבורה בתוך כלי הרכב הציבורי
סקרים בתוך כלי הרכב מכונים סקרי ON BOARD ובהם נוסעים סוקר אחד או יותר לאורך מסלול הנסיעה של גלי הרכב ואוספים נתונים במהלך הנסיעה. הנתונים יכולים להיות נתוני מסלול הנסיעה המדוייק, משך הנסיעה, זמני עצירה בכל תחנה, מספר הנוסעים העולים והיורדים בכל תחנה, אופן התשלום של כל נוסע וכן יכולים להתבצע סקרי תחבורה בהם מראיינים סוקרים את הנוסעים ואוספים מידע לגבי הנוסע, נסיעותיו, העדפותיו וצרכיו.
3.
סקרים בתחנות תחבורה ציבורית
סקרים נערכים גם נקודתית בתחנות מסויימות במקרים בהם המידע הנדרש אינו כולל את כל מסלול הנסיעה, אלא רק לגבי תחנה מסויימת. מדובר במקרים בהם מדווח על בעיות בשירות או יש תורך תיכנוני לשנות את אופן מתן השירות או לבטלו. הסקרים יכולים לכלול ספירת נסיעות ומדידת זמני נסיעה או עיכוב, ספירות נוסעים הערכות או ספירות לגבי מספר הנוסעים בקו וכן ראיונות ואוספים מידע לגבי הנוסע, נסיעותיו, העדפותיו וצרכיו. ניתן לבצע סקרי תחבורה ציבורית במספר תחנות לאורך ציר תנועה מרכזי ובכך לקבל מידע אודות כל פעילות התחבורה הציבורית לאורך הציר או בישובים שונים.